Opinió crítica sobre “Píndoles de motivació per a comercials i emprenedors”
Mònica Mendoza no és únicament una de les més reputades conferenciants del moment (inclosa en top 100 speakers Spain per Thinking Heads), sinó sobretot una gran experta en vendes. A més de ser la gerent de la consultora de vendes Energivity Consulting, ha publicat quatre assaigs relacionats amb la dura tasca de vendre: “El que NO et conten en els llibres de vendes” (10a.Edición. Ed.Planeta), “Píndoles de motivació per Comercials i Emprenedors “(4a. Edició Ed.Planeta) i” Les 12 úniques maneres de captar clients “(Encoratja, Planeta). per si fos poc, és professora a Esade, al Col·legi Oficial d’Agents Comercials de Barcelona i a Barcelona Activa.
Fa uns dies, en acabar la conferència que Mònica Mendoza va oferir a la Cambra de Comerç de Tarragona, vaig tenir l’oportunitat de preguntar-li per què la professió de venedor està tan injuriada al nostre país, i més si convenim que sense vendes no hi ha empresa. Crec que en l’imaginari col·lectiu es manté l’estereotip del venedor com a persona falsa, manipuladora, entabanadora, xerraire, liant i altres bonics adjectius qualificatius. Com bé em va respondre Mònica, això no passa en altres països, com els EUA, on vendre és una ocupació molt respectada. “Hem de dignificar la professió”, va concloure la conferenciant.
L’obra que ens ocupa va ser publicada l’any 2016, però segons el meu parer, no ha perdut frescor amb el temps, ja que l’autora ens suggereix un recorregut per les diferents fases de la venda, però posant l’èmfasi en els aspectes més emocionals que fet i fet influeixen en el resultat. Per tant, no es tracta d’un manual de vendes a l’ús amb les seves tècniques, Mónica Mendoza ens regala una completa caixa d’eines motivacionals per no defallir en el dur esdevenir de la venda.
L’estil redaccional està a l’servei de l’eficiència comunicativa, de manera que l’autora escriu com parla, és a dir, de manera senzilla, directa i alegre. Això no vol dir que el contingut sigui estèril, molt al contrari, ja que l’autora basa el seu expertise tant en la seva llarguíssima experiència personal en vendes (amb uns principis molt humils venent enciclopèdies porta a porta) com en el seu vast coneixement de la psicologia positiva. Sap recolzar-se en alguns autors per reforçar el seu missatge central: hem de centrar-nos en els factors que controlem, són els únics sobre els quals podem actuar. ,
Pel que fa a l’estructura, el llibre es divideix en tres parts, a saber: sobre la motivació i com funciona, píndoles de motivació per a les diferents fases de la venda i motivar el teu equip. Al meu entendre, Mònica Mendoza ha sabut organitzar perfectament el material per portar-nos cap un viatge motivacional a través dels diferents fites que constitueixen el procés de venda.
La frase que més m’ha impactat de l’obra apareix a la pàgina 144 de la primera edició (Alienta Editorial): “El teu públic és només aquell que està disposat a pagar pels teus valors afegits. No és el que els valora, sinó el que està disposat a pagar per ells “. Qualsevol emprenedor o venedor hauria de tenir en ment aquestes línies permanentment, ja que sovint estem tan enamorats de la nostra idea de negoci o els nostres productes / serveis que podem desenfocar el tret i perdre el temps amb un públic objectiu que no valora o no pot pagar el que ofereixes.
En conclusió, Píndoles de motivació per a comercials i emprenedors és un assaig molt recomanable per a qualsevol professional (al cap i a la fi tots venem cada dia, ja sigui idees, productes o serveis), però molt especialment per a emprenedors i venedors. Vendre és molt dur, cal tenir una altíssima motivació personal per continuar malgrat els rebutjos continus ( l’autora explica que per aconseguir una venda necessites fer 100 trucades de mitjana). L’obra de Mònica Mendoza ens proporciona píndoles de automotivació per mantenir la confiança en tu mateix, la resiliència, l’autocontrol i no descoratjar-nos davant les nombroses situacions externes que sovint seran desfavorables.